onsdag 18. mars 2009

Sandvikalosen


I løpet av de siste ukene har vi jobbet med reklameprosjekt i norsken. Jeg kom i gruppe med Espen Lyng, Erffan, Olve og Jon Anders. og vi fikk i oppgave å lage en reklamefilm for Sandvika Videregående Skole hvor vi brukte ”Oslolosen” som allusjon.

I løpet av de første timene vi fikk til å jobbe med reklamen skrev vi manuset, som gikk veldig bra. Vi brukte en del tid på det for å planlegge hva vi skulle ha med og hvor vi skulle spille inn de ulike scenene. Etter vi hadde ferdigskrevet manuset så sendte vi det til Anne på itsern. Neste onsdag begynte vi med innspillingen som vi fikk hele dagen til. I løpet av denne dagen ble vi ferdig med all filmingen uten noen store problemer. Vi hadde noen problemer med at det var vanskelig å få en klar lyd på noen av opptakene så vi kunne ikke filme alle scenene slik vi ville, men de scenene vi fikk filmet ble bra.

Vi fordelte arbeidet godt ved at jeg og Erffan skrev manuset, Espen var ”Oslolosen”, og Olve og Jon Anders var ansvarlig for regi. Vi følte at dette var en god fordeling slik at de som var best til de ulike oppgavene ble ansvarlig for det. Vi valgte å basere filmen vår på virkemidlene humor, overdrivelse, noen ordspill og veldig mye ironi. Vi valgte å bruke disse virkemidlene på grunn av at de vil appellere til målgruppen vår, som er 10 klassinger som skal søke på videregående til våren.

Etter å ha jobbet med denne oppgavene syntes jeg vi lagde en original og veldig humoristisk reklamefilm som forhåpentligvis vil bli likt av søkere og klassen. Det jeg ble veldig fornøyd med var dialogene i filmen og regien. Jeg syntes dialogene passet inn i scenene og det ble bra overganger fra scene til scene. Etter å ha sett de andres reklamer så syntes jeg spesielt at reklamen til Lars- Adrian sin gruppe var veldig bra på grunn av musikken de hadde valgt, informasjonen og at de brukte av og til fortfilm som er et veldig kult og bra virkemiddel. De klarte å kombinere humor og informasjon veldig bra. Jeg syntes oppgaven var veldig morsom og annerledes enn noe annet vi har gjort i norsken tidligere.
Jeg syntes det var veldig morsomt å jobbe med gruppen min med dette prosjektet, spesielt hele onsdagen hvor vi fikk tid til å filme. Håper vi kommer til å få liknende oppgaver i den nærmeste framtid.

Ingen kommentarer: