tirsdag 14. oktober 2008

Nynorsk


Jeg føler det er mye jeg får til i nynorsken min, men det er også en del jeg må jobbe med. Det jeg føler jeg får til er at jeg får en god flyt på teksten. Etter jeg så over feilene i nynorskstilen jeg skrev for noen uker siden så jeg at jeg ikke har alt for mange skrivefeil, men det er selvfølgelig noen. Det jeg er flink til er bøyning av substantiv. Det jeg kanskje ikke er like flink til er å bøye verb, så dette er noe jeg vil komme til å jobbe med utover høsten. Det jeg har tenkt til å gjøre for å forbedre nynorsken min er først å fremst lære meg å bøye verb skikkelig slik at jeg ikke vil få så mange feil på verbene. En annen slurvefeil jeg ser at gjentar seg er at jeg skriver de i stede for dei. Hvis jeg klarer å forbedre meg på dette her tror jeg nynorsken min vil bli veldig mye bedre.

Ingen kommentarer: