mandag 13. oktober 2008

Norsk


Den første bloggoppgaven er å skrive om norskfaget. Hva er ditt forhold til faget? Hva er spennende, kjedelig, utfordrende, morsomt eller vanskelig? Hvilke erfaringer har du fra norskfaget tidligere, og hvordan tror du det blir å jobbe med norsk framover? Jeg vil også at du kommenterer bloggingen som vi nå har satt i gang med. Tenk over hvilke muligheter og utfordringer bloggingen kan by på.

Mitt forhold til norskfaget er godt på grunn av at det er så veldig mye forskjellig innenfor faget som man jobber med. Det jeg liker best innenfor norskfaget er å skrive artikkler som jeg kan en del om. Noe jeg syntes er litt mer kjedelig er å lære om norskeforfattere og hvilke verker de har skrevet gjennom sin livstid. Noe jeg syntes er mer utfordrende en andre ting er å skrive noveller og essay. Jeg syntes det er vanskelig å skrive dette på grunn av at jeg syntes det er vanskelig å finne på ting til å skrive til dette. Det jeg syntes er morsomt innenfor norskfaget er å jobbe i grupper med ulike temaer hvor vi får litt mere praktiske oppgaver, slik som å lage plakater og lignende. Mine erfaringer fra norskfaget tidligere er at vi har jobbet veldig mye med norsk språkhistorie og vi fikk veldig ofte velge sjanger på stilene vi skrev. Jeg tror det blir bra å jobbe med norskfaget fremover hvis vi kan av og til bestemme hva vi skal jobbe med. Jeg håper at jeg vil ha forbedret mine stiler i løpet av dette skoleåret.
Jeg tror denne bloggingen i norskfaget kommer til å bli bra fordi da får alle en mulighet til å se hva de andre i klassen syntes er morsomt og kjedelig innenfor norskfaget og andre fag. Jeg tror bloggingen vil også forbedre mine ferdigheter til å skrive.

Ingen kommentarer: