tirsdag 16. desember 2008

Jungel Boka


Før vi så stykket "Jungel Boka" å var vi på en workshop med dansere fra stykket. Det aller første som skjedde var at Adil som er hovedpersonen i stykket snakket om hvordan han har kommet helt dit hvor han er i dag. Det var veldig inspirerende når han fortalte at faren ville at han bare skulle synge, men han danset i hemmelighet fordi det var det han ville. Etter at Adil hadde snakket fikk hver klasse en danser som skulle undervise oss. Vi ble undervist av en ung dame som var veldig god. Personlig så syntes jeg dansen hun lærte oss var ganske vanskelig og jeg tror jeg surret litt, men det var gøy. Jeg syntes forestillingen var veldig kul. Det var en kul vri på en gammel barneklassiker. Det som var best med forestillingen var dansen, den høye musikken og alt livet på scenen. Det var veldig kult t de hadde tatt skuespillet tilbake til en urban setting. Jeg syntes Adil var den kuleste og morsomste i stykket, han var både god til å synge og danse. Den beste delen av skuespillet var han også med på. Det var når han gikk oppover alle setene i salen og sang mens han nesten sto oppå tilskuerne. Shere Khan var litt ekkel syntes jeg når blodet randt nedover ansiktet hans, men alt i alt var skuespillet veldig bra.

Link til Det Norske Teateret:
http://www.detnorsketeateret.no/netuser/home/index.asp

1 kommentar:

Sindre sa...

Nok et godt innlegg av deg, Svein! Synes du får frem poengene dine og meningene om teateret og workshopen veldig godt!